Help, een nieuw merk!


Twee maand geleden kregen we een mailtje binnen van onze straatgenoot Jan D’hollander.

Jan had een idee ontwikkeld voor een nieuwe webshop:
“Een groene stad creëren en beleven, dat wordt de missie van de webshop. Door de verstedelijking zal de groene ruimte in de stad verdwijnen en zal het er voor iedereen op aan komen om zelf initiatieven te nemen, hoe klein ze ook zijn. Deze nieuwe webshop voorziet jullie van producten die je helpen om groen te creëren en beleven bij je thuis.”

Hoe begin je daaraan?

Tetteren!
Of beter gezegd: Brainstormen!
Jan had al wat producten verzameld en samen gingen we op zoek naar de rest van zijn assortiment. Deze kunnen we opdelen in drie categorieën:
Grow: Van bijzondere zaden tot tools voor het vensterbanktuinieren
Cook: Ecofriendly barbecue systemen en koffie en thee
Enjoy: Gepersonalisseerde cadeaus

En dan: de naam.
Een naam kiezen voor dit project was geen eenvoudige opdracht. De producten hebben te maken met de natuur, maar Jan wou liever geen ECO imago, al moest het wel de sfeer van urban farming, gezellig samen zijn en wijze spullen uitademen. Not an easy task. Van een pagina’s lange lijst kwamen we tot een top 3: Bloomers, Poppin en Seeds ’n Deeds. Aangezien we allemaal onze favoriet hadden, lieten we het volk beslissen: helloooo Facebook Poll.

And the winner is… Bloomers

Om het logo te maken werden we geïnspireerd door ideeën van Jan (de zaakvoerder), het Darvin-team en natuurlijk: het internet. Research naar concurrentie en concullega’s was cruciaal bij het maken van het logo. Het moet herkenbaar zijn en toch een persoonlijk kantje hebben. Klinkt cliché, maar logo’s bewandelen nu eenmaal vaak de dunne lijn tussen cliché en iets nieuws. Kernwoorden zoals ‘simpel, strak en Scandinavisch’ kwamen keer op keer naar boven. Tijdens het proces wordt er continu op feedback en conversatie geleund. Na veel heen-en weer mailen, lopen en een 10-tal concepten uitwerken was het prijs. Iedereen blij: er was een logo voor Bloomers!


De webshop

Jan zijn visie over de webshop was meteen duidelijk: een cleane, overzichtelijke winkel met een Scandinavische feel, waarbij de leuke producten voor zich spreken. Een gemakkelijke opdracht, omdat het als webbouwer leuk is als je mooie kwalitatieve foto’s krijgt van de leveranciers om mee te werken. Het resultaat spreekt dan ook voor zich: een toffe webshop met originele producten die perfect zijn om te geven of te krijgen!




Nieuwsgierig geworden naar dit bedrijf?
Bekijk de webshop hier: www.bloomers.be


Geschreven door

Rina De Cock
Strategic Manager
rina@darvin.be

Darcave

Pr. Thuysbaertlaan 12B
9160 Lokeren

  +32 (0)9 298 06 96

  info@darvin.be