Onze Pop-up: the making of


“Zeg, wat doen jullie hier?”. “Een pop-up? Wat is dat?”. “Waarom verkopen jullie vibrerende aubergines?”. Enkele van de vele vragen die we kregen op onze Darvin pop-up. We beantwoorden ze in dit verslag!


Darvin is een marketing en branding agency, maar wij laten ons niet in een hokje plaatsen.Wij verbinden mensen met jouw merk en daarvoor zijn wij bereid om tot het uiterste te gaan, of dat nu via online of offline marketing is. Darvin speelde met het idee om een pop-up te organiseren tijdens de Lokerse en Fonnefeesten. Op maandag 7 augustus 2017 kregen we de mogelijkheid om ons idee te realiseren. Op donderdag 10 augustus 2017 zou onze Darvin pop-up het levenslicht zien. Het bedenken en organiseren op 2 dagen tijd was een grote uitdaging. Dankzij ons werk, onze creativiteit en teamwork werd ons idee werkelijkheid!

Op de Prosper Thuysbaertlaan 8 kon iedereen van donderdag 10 augustus 2017 tot en met zondag 13 augustus 2017 elke dag van 14 u tot 22 u terecht in onze pop-up. Onze bezoekers konden allerlei shops en brands verkennen en genieten van activiteiten.

Virtual Reality

Even ontsnappen aan de echte wereld?  Jong en oud kon zich vermaken met onze VR-set. De intense geluiden van zoevende lightsabers, de schreeuwen van stervende orcs of de betoverende onderwatergeluiden van The Blu lokten heel wat nieuwsgierig volk naar onze pop-up.


Simply the best webshop

Simply the webshop is zowel een online als een fysieke winkel. Bij modegoeroe Katrien kan je rekenen op persoonlijk en hartelijk stijladvies. Ze biedt zelfs een hele restyling aan!

Darvin Photobooth

De Darvin pop-up vond plaats in een oud herenhuis en dat creëerde de perfecte setting voor een photobooth. Nadien werden alle foto’s op onze Facebookpagina gepost. Dat leverde toch wel enkele verrassingen op!


 

Ylle

Ylle is een Belgian Based knitwear brand dat staat voor handgemaakt en elegant breiwerk. Ze werken uitsluitend met natuurlijke garen en bewust gekozen bedrijven verspreid over heel de wereld.

Ssstille fuif

Stil feesten en toch helemaal losgaan? Het was helemaal mogelijk op onze Darvin pop-up. Zelfs DJ Noski, bekend van Tomorrowland, kwam draaien! Een stille fuif houdt in dat de muziek enkel te horen is via draadloze headphones, wat zorgde voor heel wat grappige scenes.

Ooh bergine

Van sommige groenten zijn we wél fan. De suggestieve  emoji wordt bij deze vereeuwigd in een vibrerend speeltje. En die was natuurlijk ook te vinden op onze Darvin pop-up. Het deed menig man en vrouw toch eens giechelen.



De Klok

Likeurstokerij De Klok verschafte onze pop-up heerlijke advocaat, speculaas en wafeltjes. Smullen maar!

Cultuur

In maart gingen Darvin en het Special Art festival een samenwerking aan. Hierdoor had onze pop-up ook voor cultuurliefhebbers iets te bieden. In onze movie room had je de mogelijkheid helemaal in drie kunstige kortfilms gezogen te worden. Ook fotograaf Lode Stroobandt stond ons toe zijn werk ten toon te stellen.

Face to toe make-up workshop

Het schoonheidsinstituut Face to toe hield twee make-up workshops in onze pop-up. Het ging er erg gemoedelijk aan toe en de dames verlieten de pop-up met een heleboel opgedane kennis en een schitterende nieuwe look.



De Wachteling

“We wachten omdat we er nog niet klaar voor zijn. We wachten omdat de rest van de wereld er nog niet klaar voor is.” De Wachteling is een geïllustreerd denk-en praatboek voor jong en oud.

Na vier bewogen dagen kunnen wij met trots verkondigen dat onze pop-up een succes was! Darvin kon heel wat mensen bereiken en zowel de Lokerse bezoekers als de Darvineers konden genieten van een unieke ervaring. Want marketing is meer dan sales en cijfers, wij streven naar een echte beleving voor mens, merk en talent.


Geschreven door
Flo Van de Velde
Copywriter Darvin
flo@darvin.be

Darcave

Pr. Thuysbaertlaan 12B
9160 Lokeren

  +32 (0)9 298 06 96

  info@darvin.be